Jeps heti eka osa! Jos jotkut eivät lukeneet prologia tässä se on http://lcteroni1122.vuodatus.net/blog/2364352/prologi/ No, nyt osaan! Taustamusiikki: http://www.youtube.com/watch?v=5zQMAhXYyIU&feature=related 

Erika istui sohvalla viinalasi kädessään. Hänestä oli tullut surullinen kun David kuoli. Eikä hän jaksanut hoitaa Alysonia yhtään. Hän oli maassa.

 Yhtäkkiä päänsärky alkoi taas, hänellä oli migreeni ollut jo pitkän aikaa mutta hän ei halunnut ottaa lääkkeitä. Ne olivat turhia! Hetken päästä päänsärky onneksi loppui. Elämä oli ollut kamalaa ilman Davidia,  Erika nousi sohvalta ja lähti vessaan. 

 Erika vaihtoi vaatteensa lämpimänpiin koska heillä ei ollut edes lämmitystä.   Hän katseli itseään peilistä. Tukka oli todella sotkuinen ja likainen. Miksei hän ollut pessyt sitä? Hän tajusi samalla että hän oli ollut kamala äiti. Hän ei ollut huomioinut yhtään Alysonia, leikkinyt  tai rakastanut häntä.. Hän yritti kädellään muotoilla hiuksiansa, mutta ne olivat liian takkuiset. Hän lähtisi ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon kauppaan. Pitäisi ruokaakin saada.

Hetken päästä. 

Erika seisoi ulkona ja yritti päästä oksien läpi. Hän osti hiukan hedelmiä ja muuta tarvittavaa. Hänellä oli mielessä tehdä voileipiä Alysonille. 

Miksi he edes muuttivat tänne? Täällä oli liikaa  puita, joten kävely oli vaikeaa. Tuuli meni Erikan kasvojen läpi vaikka puut olivat edessä. Se tuntui virkistävältä. 

Hän löysi lehden jonka postinkantaja oli tuonut aamulla. Siinä tohinassa lehden vieminen sisään meni lyhyeen.  

Erika kurotti kädensä, ja otti lehden.   

Hän asteli sisään, ja haistoi taas tunkkaisen tuoksun. Yäkh. Sisällä oli todella likaista. Erika laittoi kaikki ainekset jääkaappiin tai pikemminkin minijääkaappiin. Ja otti sitten sieltä voin, leivän ja meetvurstin.

 Hän leivät tasoon ja aloitti leivän tekemisen. Yhtäkkiä sormi aikoi puristaa. Se sormi missä oli koko elämän aikainen rakkauden tunnustus Davidin kanssa. Se tuntui kamalalta.      

Mutta hän teki leivät valmiiksi.

XXXXXX 

Mä pääsin koulusta ja meillä oli koe josta sain seiskan..  :/ Harmi. Haistelin ilmaa kun kärpäset pörisivät vieressäni. Kesä oli tulossa! Kai... 

Menin sisälle ja huudahdin: "Kotona ollaan!" Hymyilin, mutta vain äidin mieliksi. En halunnut elää tälläistä elämää. 

Istahdin sohvalle ja olin ottanut  leivänkin jonka löysin pöydältä. Katsoin äitiä joka oli hiljaa. Se ahdisti. Kunnes äiti sanoi: 

"Miten koulussa meni? Saitkos lisää ystäviä?" Ihmettelin. Äiti ei ole ikinä edes välittänyt asiasta. "Miten niin?" Kysyin äidiltä. Äitini tuli hiljaiseksi. 

"Koska...minä..minä.." 

"Rakastan sinua! Minä rakastan sinua!" Hymyilin. Äiti ei ollut pitkään aikaan sanonut niin.  Kieduituin äitiäni vasten. Minä rakastin häntä! 

"Tajusin etten ole huomioinut sinua. Se on rikos. Minä rakastan sinua. Olet lapseni ja tulet aina olemaan!" 

Hetken päästä irrotimme toisistamme. "Aijon vaihtaa tyyliäni äidilliseksi." Äitini sanoi hymyillen. '

Äitini todellakin vaihtoi tyyliäänsä. Hän poisti kaikki meikit ja leikkasi hiukan hiuksia. Ja sitten vielä vaatteet! 

Erika vaihtoi mekon ja pienen villatakin päälle. Se näytti todella äidilliseltä. <33

Illalla:

 "Noniin, nyt on aika mennä nukkumaan. Kello on kahdeksan ja alkaa tulla kylmäkin." Äitini sanoi. En olisi halunnut mutta huomenna menisin aikaisin. 

Olin menossa sänkyyn kun näin ikkunasta että ulkona ol valkoinen susi. Kiiruhdin ulos.  

Silitin sitä, se hymyili minulle ja nuol minua. Ajattelin viedä sen hetkeksi sisälle sänkyyn lämmittelemään. 

Mutta susi pelästyi ja lähti pakoon. 

Lähdin sisälle nukkumaan.

 XXX

 "On aika herätä..." Kuulin unessani sen ihanan hennon äänen. Huomasin että se ei ollut unta. 

Pakotin itseni nousemaan ylös. Katsoin unisena äitiäni. Äiti oli muuttunut  pirusta enkeliksi. Halasin äitiäni kun nousin ylös sängystä. 

Hetken päästä olin taas pesemässä naamaani.  '

Olin ottanut äitini laukun jossa oli kirjani, ja olin menossa kouluun. Sää oli todella aurinkoinen.

 Minä lähdin kouluun.

XXX

 Jouduin koulun jälkeen menemään kauppaan äitini tahdosta. Ostin kaikki ainekset mitä äiti pyysi, ja myös vähän karkkia itselleni loppurahoilla. 

"Ostin juustoa, niinkuin pyysit!" Huudahdin. Olin pitkästä aikaa onnellinen.

 

Siinä oli osa. Minusta se oli pidempi kuin muut. :) Kommentit kehiin! Kysyn vielä että miten banneri kuvat linkitetään? <33